چاشنی اگر همزمان با تماشای تلویزیون غذا یا خوراکی بخوریم چه اتفاقی در بدنمان می‌افتد؟ - چاشنی

همه ما در زمان تماشای فیلم و سریال یا به طور کلی تماشای تلویزیون، غذا یا خوراکی‌هایی مانند تخمه یا نوشیدنی می‌خوریم. به تازگی تحقیقاتی در دانشگاه انگلستان انجام شده که نشان می‌دهد؛ خوردن غذا در زمان تماشای تلویزیون باعث پرخوری می‌شود و توجه به احساس سیری کاهش خواهد یافت. در واقع طبق یک آزمایش، افرادی که مشغول یک فعالیت باشند و تغذیه کنند، دیرتر متوجه احساس سیری خواهند شد و به خوردن ادامه خواهند داد. این موضوع به میزان کالری مصرفی نیز ارتباطی ندارد.

مارتین یومنس، استاد دانشکده روانشناسی و یکی از محققان این آزمایش، اشاره کرد که «این مطالعه نشان می‌دهد که اگر در حال خوردن یا نوشیدن هستید، در حالی که توجه شما بر روی یک کار دیگر باشد، احتمالاً کمتر قادر به تشخیص احساس سیری خواهید بود. این موضوع قطعا برای کسانی که به تناسب اندام خود فکر می‌کنند، بسیار پراهمیت خواهد بود.

در نتیجه خوردن به همراه تماشای فیلم و سریال اتفاق خوبی نخواهد بود زیرا باعث افزایش وزن و زیاده‌روی در خوردن خواهد شد. از سوی دیگر در زمان تماشای تلویزیون نمی‌توان به هیچ عنوان در مقابل تنقلات و خوراکی‌های مختلف مقاومت کرد و این موضوع در تحقیقات اخیر ثابت شده است.

تماشای تلویزیون

در نتیجه بهترین کار این است که در زمان تماشای تلویزیون کمی هوشیارتر خوراکی بخورید و به احساس سیری خود توجه داشته باشد. سعی کنید خوراکی‌ها را بر روی یک میز بچینید و گاهی از میز فاصله بگیرید و میان خوردن کمی به خودتان استراحت دهید. البته این حالت کاملا طبیعی بوده و در میان همه افراد بسیار رایج است. همچنین می‌توانید میان‌وعده‌های بسیار سبک مانند ذرت بو داده یا پاپ کورن، سبزیجات و سالاد، میوه و آب را در زمان تماشای تلویزیون برای خوردن انتخاب کنید تا هم کالری زیادی مصرف نکرده باشید و هم در هضم مشکلی برایتان ایجاد نشود.

لینک: مصرف پر‌وتئین بیش از حد در رژیم غذایی چه تاثیری بر بدن خواهد داشت؟
لینک: بدترین و بهترین خوراکی‌ها برای سلامت دندان‌های شما و ارتباط مستقیم با پوسیدگی

امتیاز: ۴٫۵ از ۵ (۴ رای)

کمی صبر کنید…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 426 views بار دسته بندی : تغذیه سالم تاريخ : 8 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها