چاشنی همه چیز درباره نحوه صحیح استفاده از روغن نارگیل برای داشتن موهای قوی و سالم - چاشنی

توصیه‌ها و شایعات زیادی درباره استفاده از روغن‌های طبیعی برای تقویت و بهبود سلامت پوست و مو وجود دارد که در بسیاری از موارد گمراه کننده هستند. ما در این مطلب به سراغ روغن نارگیل رفته‌ایم و به سوالات اساسی شما در این باره پاسخ داده‌ایم. در ادامه با همه چیز درباره نحوه صحیح استفاده از روغن نارگیل برای داشتن موهای قوی و سالم همراه چاشنی باشید.

روغن نارگیل

روغن‌های طبیعی مانند روغن کرچک سال‌هاست که جز اصلی محصولات زیبایی محسوب می‌شوند. همچنین این روزها روغن‌های اساسی از محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار بوده و روغن‌های بدن راهی عالی برای رطوبت رسانی به پوست هستند. با این وجود روغن نارگیل سزاوار جایگاهی ویژه در برنامه مراقبتی پوست و موی شما است؛ زیرا یک درمان عالی برای نرم کنندگی ایجاد می‌کند. در این باره باید گفت که روغن نارگیل برای درخشان شدن موهای شما بی‌نظیر است؛ زیرا ساختاری شبیه به ساختار لیپیدی طبیعی مو دارد و می‌تواند بیش از هر روغن دیگری به مو نفوذ کند. اگر شما نیز می‌خواهید از مزایای سلامتی این روغن طبیعی برای لطافت بیشتر موهای خود استفاده کنید، هر آن چه را که درباره نحوه صحیح استفاده از روغن نارگیل نیاز دارید بدانید، در ادامه می‌خوانید.

همه چیز درباره نحوه صحیح استفاده از روغن نارگیل برای داشتن موهای قوی و سالم

فواید روغن نارگیل برای مو چیست؟

روغن نارگیل هنگامی که به طور منظم استفاده شود (اگر موهای شما زبر و خشک است، دو تا سه بار در هفته و اگر موهای ظریفی دارید، کمتر)، می‌تواند تارهای مو را تقویت کند و در نتیجه شانه زدن و مدیریت آن‌ها آسان‌تر می‌شود. این در حالی است که داشتن روتین منظم باعث افزایش درخشندگی و مانع وز شدن موها می‌شود. این روغن به خصوص برای موهای آسیب دیده بسیار مفید است؛ زیرا، به شما کمک می‌کند تا ساقه مو را از آب گرفتگی زیاد محافظت کندجلوگیری کند. (رطوبت بیش از حد مو، باعث آسیب بیشتر کوتیکول و پوسیدگی آن می‌شود.)

آیا روغن نارگیل برای رشد و ضخامت مو موثر است؟

نه دقیقا! اما با این حال می‌تواند موها را تقویت کند. یک مطالعه نشان داد که روغن نارگیل می‌تواند به تارهای مو نفوذ کرده و به کاهش پروتئین موهای آسیب دیده کمک می‌کند. همین طور برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که روغن نارگیل می‌تواند به رشد مو یا سایر مشکلات خشکی سر کمک کند. با این وجود باید بدانید که این یک درمان پزشکی برای خشکی یا تقویت موهای شما نیست و برای هر مشکلی مانند شوره سر، ریزش مو یا تحریک بیش از حد پوست سر، بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

چه نوع روغن نارگیلی برای مو بهتر است؟

برخی از مردم از روغن‌های آشپزی، تصفیه نشده یا خالص به عنوان درمان مو استفاده می‌کنند که ما زیاد به شما توصیه نمی‌کنیم؛ چرا که غلظت و ناخالصی‌های موجود در آن می‌تواند برای تارهای ظریف شما مضر باشد. سعی کنید از نرم‌کننده‌ها یا مرطوب کننده‌هایی با عصاره و خاصیت نارگیل استفاده کنید تا سلامت موهای‌تان تضمین شود.

نحوه استفاده از روغن نارگیل به عنوان ماسک مو به چه صورت خواهد بود؟

یکی از روش‌های موثر استفاده از روغن نارگیل این است که قبل از شستشو با ایجاد لایه محافظتی خود، از مو در برابر جذب آب زیاد مراقبت کنید. این کار همچنین موهای شما را نرم‌تر کرده و باعث می شود آن‌ها بعد از شسته شدن، راحت‌تر شانه شوند. در این جا ما یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از این روغن مفید را با شما به اشتراک می‌گذارید: روغن مرغوب و طبیعی تهیه کنید و آن‌ها را روی موهای خشک با شانه پخش کنید و اجازه دهید بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه جذب تارهای شما شوند. پس از آن، موها را با یک شامپوی عالی تمیز بشویید (ممکن است لازم باشد دو بار شامپو بزنید تا روغن کاملا از بین برود) و مطابق معمول پس از آن نرم کننده بزنید.

توجه کنید که اگر پوست سرتان چرب است، روغن را به کف سر نزنید و از ریشه کمی فاصله دهید. فقط قسمت‌های میانی و انتهای مو را در نظر بگیرید.

نحوه استفاده از روغن نارگیل به عنوان روتین مراقبتی شبانه چگونه است؟

اگر اجازه دهید روغن نارگیل به مدت طولانی‌تری یا یک شب کامل روی موهای شما بماند، از حداکثر مزایای سلامتی آن استفاده کرده‌اید. با این کار، بعد از شستشو و شامپو کردن، موهای براق‌تر و نرم‌تری خواهید داشت. روغن نارگیل را روی موهای خشک خود بزنید و شانه کنید تا به خوبی در تمامی قسمت‌های سرتان پخش شود. موهای‌تان را با کلاه رنگ، روسری قدیمی یا یک حوله نازک قبل از خواب بپیچید و اجازه دهید تاثیر خود را بگذارد. صبح روز بعد سر خود را بشویید و به یاد داشته باشید که برای از بین بردن کامل روغن باید دو بار شامپو بزنید و همچنین از نرم کننده نرمال خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که می‌توانید مقدار کمی روغن نارگیل را در نرم کننده خود نیز مخلوط کنید.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای حالت دادن به موها به چه صورتی است؟

اگر ایده استفاده از روغن برای چرب کردن موهای‌تان، برای شما خوشایند نیست، می‌توانید فقط مقدار کمی از آن را برای جلوگیری از موخوره به انتهای موهای خود بمالید. این کار باعث می‌شود موهای شما ظاهری براق و سرزنده داشته باشند.

آیا روغن نارگیل می‌تواند برای موهای شما مضر باشد؟

این باور غلط که استفاده از روغن‌های طبیعی برای سلامت پوست و موی شما مضر است، نمی‌تواند مزایای سلامتی روغن نارگیل را انکار کند. در ابتدا باید بدانید که میزان چربی چه در پوست صورت و چه کف سر، باید کنترل شده باشد تا شما دچار مشکلاتی مانند شوره یا جوش و آکنه بر اثر چرب شدن زیاد نشوید. بنابراین متعادل کردن این موضوع به خود شما بستگی دارد که به چه میزان بخواهید از مواد چرب کننده استفاده کنید. به طور کلی، اگر پوست چرب دارید، احتمالا باید از مصرف زیاد روغن نارگیل و تماس مستقیم آن با پوست‌تان اجتناب کنید؛ چرا که منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد التهاب و جوش روی پوست شما می‌شود. در نهایت باید بگوییم که این شایعه و باور رایج بین مردم درباره آسیب روغن‌ها اشتباه است.

شما درباره نحوه صحیح استفاده از روغن نارگیل چه اطلاعاتی دارید؟ برای افزایش آگاهی، تجربیات خود در این زمینه را با ما و همراهان چاشنی به اشتراک بگذارید.

منبع: Good Housekeeping

بیشتر بخوانید: ۸ دستور تهیه ماسک موی خانگی با مواد طبیعی برای انواع موهای شما

بیشتر بخوانید: چرا نباید از روغن نارگیل به عنوان مرطوب‌کننده‌ی موها استفاده کنیم؟

امتیاز: ۵٫۰ از ۵ (۲ رای)

کمی صبر کنید…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 372 views بار دسته بندی : زیبایی و آرایش تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها