چاشنی نکاتی حیاتی درباره مدیر شدن و پیشرفت در کار که هیچ کس به شما نخواهد گفت - چاشنی

کسب فرصت مدیر بودن یک نقطه عطف شغلی برای هر کسی است. این ارتقا در حقیقت یک تغییر بزرگ از کارمند عادی بودن به یک رهبر است که مسئولیت‌های سنگین‌تر و متفاوت‌تری را به همراه می‌آورد. در ادامه با همراهی چاشنی نکاتی حیاتی درباره مدیر شدن و پیشرفت در کار که هیچ کس به شما نخواهد گفت را بخوانید و برای رسیدن به ارتقای شغلی تلاش کنید.

نکاتی حیاتی درباره مدیر شدن

شاید شما سال‌هاست مدیر هستید و در زمینه هدایت کارمندان‌تان اطلاعات کافی دارید؛ اما، مدیر شدن برای اولین بار – خواه مسئول یک نفر باشید یا کل افراد یک تیم – یک تغییر بزرگ در زندگی است. مدیر بودن کار سختی است و درک و احترام به این مسئولیت، شما را در موقعیت خوبی برای رشد شغلی خود و کمک به کارمندان‌تان در ارتقا جایگاه‌شان قرار می‌دهد. در این بخش نکاتی حیاتی درباره مدیر شدن را به شما خواهیم گفت که می‌توانید به خوبی خود را برای این جایگاه جدید آماده کنید. ادامه مطلب را دنبال کنید.

نکاتی حیاتی درباره مدیر شدن

۱٫ شما مجبورید که تصمیمات دشوار بگیرید.

باید با این واقعیت آشنا شوید که مدیر بودن گاهی اوقات می‌تواند بسیار دشوار باشد. شما ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که مجبور شوید تصمیمات دشواری اتخاذ کنید. با این که بسیار اهمیت دارد که نظرات و دیدگاه‌های اعضای تیم‌تان را بشنوید و آن‌ها را در نظر بگیرید؛ اما، در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید. این تصمیم نهایی حتی گاهی وقت‌ها ممکن است باعث ناامیدی و ناراحتی و یا حتی عصبانیت برخی از اعضای تیم شود و شما باید بتوانید این وضعیت را مدیریت کنید. بعضی از افراد از ناراحت کردن دیگران هراس دارند و به همین دلیل نمی‌توانند در تصمیمات خود جدی باشند. شما باید یاد بگیرید که در شرایط نارضایتی کارمندان‌تان، وضعیت و علت تصمیم خود را برای آن‌ها توضیح دهید و به آن‌ها نشان دهید که نظرات‌شان را لحاظ کرده‌اید.

شما همچنین باید بدانید که حتی گاهی اوقات نیاز دارید تا کسی را اخراج کنید؛ اما به یاد داشته باشید که این گزینه آخرین راه شما برای مدیریت افرادی است که به هیچ وجه حاضر به قانع شدن و همکاری با شما نیستند. هیچ وقت بار روانی و احساسی این موضوع را دست کم نگیرید و خود را برای آن آماده کنید. در نهایت نیز باید به خودتان فرصت دهید تا با گذشت زمان، با این قضیه کنار بیایید و خودتان را به خاطر تصمیمات درستی که گرفتید، سرزنش نکنید.

۲٫ کارمندان شما دوستان شما نیستند.

یک مدیر محبوب بودن با این که دوست همکاران خود باشید، متفاوت است. شما نباید با کارمندان خود مانند دوستان‌تان رفتار کنید چرا که در مواقع نیاز به دریافت گزارش کار یا دستورات مستقیم، دوستان شما متفاوت رفتار خواهند کرد. همیشه سعی داشته باشید که حرفه‌ای رفتار کنید. اگر همکاران شما به این نتیجه برسند که شما با آن‌ها دوست شده‌اید تا بتوانید به راحتی از شرایط و وضعیت محیط کاری خود انتقاد کنید، اعتماد کاری آن‌ها به شما از بین خواهد رفت. ممکن است آن‌ها احساس کنند که شما با دیگران نیز علیه آن‌ها دوست می‌شوید و این موضوع رابطه کاری شما را به شکلی منفی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حرفه‌ای بودن در روابط کاری به معنای ربات بودن نیست! شما مدت زمان زیادی از روزتان را با همکاران تیم‌تان می‌گذرانید؛ پس بد نیست که اطلاعات کمی از زندگی شخصی آن‌ها نیز کسب کنید و از حال آن‌ها باخبر باشید. این ارتباط شخصی کوچک باعث تقویت رابطه کاری شما خواهد شد.

۳٫ افرادی که با شما کار می‌کنند، تاثیر مستقیم روی شما دارند.

با ورود به سمت جدید مدیریتی خود، نگاه مدیران بالا رده به سمت شما معطوف می‌شود و این که شما چگونه عملکرد کارمندان خود را گزارش می‌دهید، در برداشت آن‌ها از شما تاثیر بسیار زیادی دارد. بهترین رهبران دنیا، کارمندان خود را تشویق به رشد و حمایت می‌کنند. علاوه بر نظارت بر کارهای زیردستان‌تان، اکنون شما در پیشرفت شغلی آن‌ها نیز سهیم هستید. برای یادگیری در مورد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت اعضای تیم خود وقت بگذارید. روش‌هایی را که می‌توانید از آن طریق به آن‌ها در رسیدن به اهدافشان کمک کنید، کشف کنید. رفتار مثبت شما می‌تواند بازتابی از تاثیرگذاری شما به عنوان یک رهبر موفق باشد.

۴٫ مدیریت صحیح افراد فرآیندی زمان بر است.

وقتی متوجه شدید یک تیم جدید را مدیریت خواهید کرد، اولین فکر شما این است که می‌توانید لیست کارهای خود را بردارید و به کمک افرادتان آن را به نصف برسانید. این موضوع ممکن است درست باشد؛ اما، شما هنوز هم مسئول کارهای خود هستید و باید برای انجام آن‌ها زمان صرف کنید. اکنون دیگر شما نمی‌توانید یکی یکی آن‌ها را انجام دهید و از لیست خود خارج کنید. باید وقت بگذارید و کار را برای شخص جدید توضیح دهید.

علاوه بر این، به عنوان بخشی از نقش جدید خود، احتمالا کارهای بیشتری برای انجام دادن دارید. آماده باشید تا با سرعت گرفتن کار و شروع به کار نیروی استخدامی جدید، برای او وقت اضافی بگذارید. بخشی از ملزومات یک مدیر عالی بودن، توانایی توضیح پروژه‌ها و وظایف به کارمندان است. در نهایت باید بدانید که با فرآیندی زمان بر روبرو هستید.

۵٫ میزان تمرکز شما با گسترش کار تغییر خواهد کرد.

اگر چه ممکن است به دلیل عملکرد عالی و توانایی انجام کار، به سمت مدیر ارتقا یافته باشید؛ اما، مسئولیت‌های شما در این نقش بالاتر تغییر می‌کنند و افزایش می‌یابند. به جای ادامه دادن کارهای روزمره که در انجام دادن آن‌ها خوب و روال بودید ، اکنون باید روی مسئولیت‌های بزرگ‌تری تمرکز کرده و نظارت داشته باشید. در این سطح کاری، از شما انتظار می‌رود که گردش کار، جدول زمانی و بودجه را مدیریت و ایجاد کنید. همیشه باید آماده صرف دقت و تمرکز بیشتر باشید.

۶٫ شما ممکن است به صورت طبیعی شخصیت مدیر نداشته باشید؛ اما، این مورد برای یک مدیر خوب بودن مانعی ایجاد نمی‌کند.

حقیقت این است که همه یک رهبر متولد نمی‌شوند؛ اما، شما می‌توانید یاد بگیرید چگونه مدیر شوید و به طور صحیح و موفقی مدیریت کنید. به این مسئولیت جدید به عنوان فرصتی برای ایجاد انگیزه درون خود نگاه کنید. آیا لازم است روی مهارت‌های ارتباطی‌تان کار کنید؟ مدیریت زمان چطور؟ بهترین کار این است که درباره روش‌های پرورش مهارت‌های رهبری خود مطالعه کنید و از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه راهنمایی بگیرید.

شما این نکاتی حیاتی درباره مدیر شدن را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا توصیه خاصی برای راهنمایی خوانندگان ما دارید؟ دیدگاه‌ها و پیشنهادات ارزشمندتان در این زمینه را با ما و همراهان همیشگی چاشنی به اشتراک بگذارید.

منبع: Jody Michael

بیشتر بخوانید: برانگیختن اقدام آگاهانه: بیاموزید چگونه اهداف خود را به درستی تعیین کنید

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش ساده تمرین خودمراقبتی برای پرورش روحیه مثبت در زندگی

امتیاز: ۵٫۰ از ۵ (۲ رای)

کمی صبر کنید…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 404 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 8 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.