چاشنی غذاهایی که می‌توانند به طور طبیعی شوره سر را برای همیشه درمان کنند! - چاشنی

شوره‌ سر یکی از مشکلات رایج بسیاری از مردم است. این مشکل که نوعی بیماری به حساب می‌آید، بسیار شایع بوده و اکثر مردم از این مسئله رنج می‌برند. همیشه راهکارهای مختلفی برای درمان این مشکل وجود داشته است و داروهایی هم ارائه شده که می‌توانند این مشکل را حل کنند. اما یکی از بهترین راه حل‌ها برای مشکل شوره‌ی سر، درمان طبیعی است که در ادامه به غذاهایی که می‌توانند شوره سر را درمان کنند خواهیم پرداخت.

شوره سر

برای مبارزه با شوره سر، ابتدا باید خشکی پوست سر را بررسی کنید. مشکل شوره سر و خشکی پوست سر علائم یکسانی دارند و در هر دو حالت تکه‌های سفید کوچک روی موهای شما جمع شده و از سر شما می‌افتند. به همین دلیل است که مردم اغلب آنها را اشتباه می‌گیرند. اگر از خشکی پوست سر رنج می‌برید، پوست سر شما پوسته پوسته می‌شود زیرا پوست سر شما خیلی خشک است و نیاز به آب رسانی مجدد دارد. از طرف دیگر، شوره سر زمانی ایجاد می‌شود که پوست سر شما بیش از حد چرب باشد. پس اگر مطمئن شده‌اید که مشکل شما شوره سر است در ادامه با ما همراه شوید و درمان طبیعی این بیماری را مطالعه بفرمایید.

درمان طبیعی شوره سر

همانطور که می‌دانید، رژیم غذایی شما ممکن است مقداری از چربی موهای شما را مهار می‌کند، بنابراین می‌توانید شوره‌ی سر خود را به شیوه‌ای طبیعی درمان کنید. برای مقابله با شوره سر، باید با محدود کردن مصرف قند خود شروع کنید. قندها و کربوهیدرات‌های ساده ممکن است باعث التهاب در بدن ما شوند، بنابراین منطقی است که رژیم غذایی کم قند و غنی از آنتی‌اکسیدان بتواند به کنترل شوره‌های سر کمک کند.

شوره سر

قندها، روغن‌ها و چربی‌ها همچنین می‌توانند هورمون‌های شما را تحت تاثیر قرار دهند تا پوست سرتان ملتهب، چرب و پوسته پوسته شود. از سوی دیگر محدودیت در مصرف غذاهای چرب، غذاهای سرخ شده، شکر تصفیه شده، غذاهای فرآوری شده و گلوتن ممکن است منجر به کاهش پوسته پوسته شدن و شوره سر شود.

سایر غذاهایی که باید در نظر بگیرید میوه و مخمر است. شما باید میوه بیشتری بخورید اما مصرف مخمرهایی مانند نان را کاهش دهید. مواد مغذی موجود در میوه می‌تواند به رفع شوره سر کمک کند، در حالی که مخمر می‌تواند رشد قارچ را افزایش دهد و پوست سر شما را چرب کند.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در زمان خشک کردن موها با سشوار
بیشتر بخوانید: چرا برای موها حمام کردن با آب سرد بهتر از حمام کردن با گرم است؟
بیشتر بخوانید: روش صحیح شانه زدن موها چگونه است و شانه زدن غلط چه تاثیری بر موها دارد؟

امتیاز: ۵٫۰ از ۵ (۱ رای)

کمی صبر کنید…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 273 views بار دسته بندی : دنیای مد تاريخ : 8 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها