چاشنی دستور تهیه بیسکوییت صبحانه برای شروع یک روز عالی - چاشنی

همیشه یکی از صبحانه‌های مورد علاقه بسیاری از ما، سوسیس و تخم‌مرغ، نان و کره یا ذرت صبحانه با شیر بوده است. در این مطلب قصد داریم به شما گزینه جدیدی برای لذت بردن از صبحانه‌تان آموزش دهیم تا روز خود را متفاوت شروع کنید. در ادامه آشپزی با چاشنی: دستور تهیه بیسکوییت صبحانه برای شروع یک روز عالی را می‌خوانید.

دستور تهیه بیسکوییت صبحانه

چیزی که قرار است در این مطلب با نحوه پخت آن آشنا شوید، یک بیسکویت غنی و نرم، اما در عین حال دارای بافتی منسجم است که هنگام خیس شدن داخل مایعات، سریع له نمی‌شود. شما می‌توانید این بیسکوییت‌ها را در وعده صبحانه همراه با کره، پنیر، مربا، چای، قهوه و هر خوراکی دیگری نوش جان کنید. همچنین یک گزینه عالی برای میان وعده‌های شما همراه با خامه یا شکلات خواهد بود. همین طور در فصل تابستان، کاملا مناسب یک دسر توت‌فرنگی لذیذ است. آماده‌سازی آن ۱۰ دقیقه، پخت آن ۱۶ دقیقه و در مجموع، ۱ ساعت و ۲۶ دقیقه زمان لازم دارد. دستور تهیه بیسکوییت صبحانه چاشنی را با جزییات بیشتر بخوانید:

دستور تهیه بیسکوییت صبحانه برای شروع یک روز عالی

مواد لازم

  • ۲ فنجان (۲۴۱ گرم) آرد همه کاره (۱ پیمانه آرد + ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر + ۱/۴ قاشق چای‌خوری نمک) یا ۲ فنجان (۲۴۱ گرم) مخلوط آرد قنادی
  • ۳/۴ قاشق چایخوری نمک
  • ۱ قاشق غذاخوری (۱۱ گرم) شکر
  • ۲ و ۱/۲ قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  • ۴ قاشق غذاخوری (۵۷ گرم) کره بدون نمک سرد
  • ۱/۴ فنجان (۴۶ گرم) چربمایه (روغن ترد کننده شیرینی) سرد
  • ۱ عدد تخم‌مرغ بزرگ
  • ۱/۲ فنجان (۱۱۳ گرم) شیر، خامه یا ترکیب نصف-نصف هر دو

طرز تهیه

۱٫ تمام مواد خشک را با هم مخلوط کنید. می‌توانید این کار را با چاقو، مخلوط‌کن، انگشتان دست یا رنده کره را خرد کنید. توجه داشته باشید که کره نباید نرم باشد. پس ورز دادن آن را طولانی نکنید تا مخلوط شما شبیه آرد سوخاری شود.

۲٫ تخم‌مرغ و شیر را با هم مخلوط کنید. آن‌ها را یک باره به مواد خشک اضافه کرده و به آرامی برای مدت ۲۰ ثانیه مخلوط کنید تا خمیر نرم شوید.

۳٫ خمیر را روی سطح آردپاشی شده بریزید. چند بار ورز دهید تا جمع و یکدست شود. سپس روی خمیر را پلاستیک بکشید و به مدت ۱ ساعت داخل فریزر استراحت دهید.

۴٫ فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

۵٫ خمیر را از فریزر برداشته، آن را توسط وردنه باز کرده و روی میز قرار دهید. در این حالت خمیر شما بسیار سفت خواهد بود؛ اما، هنوز هم به اندازه کافی برای برش زدن نرم است. در این مرحله با کمک کاردک، چاقو یا قالب مخصوص شیرینی، خمیر را به شکل دلخواه برش بزنید و آن‌ها را روی سینی فر چرب شده یا همراه با لایه روغنی بچینید.

۶٫ بیسکویت‌ها را به مدت ۱۶ دقیقه یا تا زمانی که قهوه‌ای روشن و طلایی شوند، بپزید و از فر خارج کنید. شما می‌توانید آن‌ها را گرم یا در دمای اتاق سرو نمایید. نوش جان!

۷٫ توجه داشته باشید که اگر بیسکوییت‌های صبحانه خود را خوب بسته‌بندی کنید، می‌توانید آن‌ها را به مدت ۳ روز روی پیشخوان و ۳ ماه در فریزر به صورت یخ زده نگه دارید.

بیسکوییت صبحانه

نکات مهم دستور تهیه بیسکوییت صبحانه

  • به یاد داشته باشید که خمیر بیسکویت‌ها را با یک لبه تیز برش بزنید. اگر از چاقوی کند استفاده کنید، لبه‌های بیسکویت را فشرده خواهید کرد و این موضوع باعث می‌شود گوشه‌های کار شما پف نکنند.
  • می‌توانید از هر نوع شیری در دستور تهیه بیسکوییت صبحانه استفاده کنید. از سرشیر گرفته تا خامه، هر چه شیر چرب‌تر باشد، بیسکویت شما غنی‌تر و لطیف‌تر خواهد بود. علاوه بر این، اگر طعم بیسکویت کره‌ای بیشتری را ترجیح می‌دهید ، ۱/۴ فنجان کره را به جای ۱/۴ فنجان چربمایه به کار ببرید.
  • اگر از این بیسکویت‌ها به عنوان پایه کیک میوه‌ای استفاده می‌کنید و طعم آن را شیرین‌تر و بیشتر شبیه به کیک ترجیح می‌دهید، در صورت تمایل دو قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چای‌خوری وانیل را به دستور تهیه خود اضافه کنید.

آیا شما هم دستور تهیه بیسکوییت صبحانه آشپزی با چاشنی را می‌پسندید؟ چه نکات مهم دیگری را برای بهتر شدن نتیجه می‌توانید با ما به اشتراک بگذارید؟ دیدگاه‌های‌تان را در این باره برای ما بنویسید.

منبع: King Arthur Baking

بیشتر بخوانید: آشپزی با چاشنی: دستور تهیه دسر پاناکوتای شکلاتی ماست یونانی برای یک دورهمی لذت‌بخش

بیشتر بخوانید: ۳۰ ترفند پخت و پز برای مبتدیان آشپزی و شیرینی‌پزی که نتیجه دلخواه شما را تضمین می‌کنند

امتیاز: ۵٫۰ از ۵ (۱ رای)

کمی صبر کنید…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 325 views بار دسته بندی : آشپزی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها