سلام دوستان عزیز , شما از طریق ارسال مشخصات خود در اینجا میتوانید ثبت نام کنید و از امکانات چاشنی لذت ببرید.

لحظات خوشی را برای شما آرزومندم.
دوست دارید از این مطالب هم دیدن فرمایید ؟!

بازدید : 203 3 کاربر درحال خواندن این مطلب

نویسنده: ادمین چاشنی

تاریخ: ۲۱ / مهر / ۱۳۹۴

امتیاز شما به این آموزش چنده؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
دوستان عزیز رای یادتون نره ^_^

هفت گزینه سالم برای صبحانه

بدون شک صبحانه مهم ترین وعده غذایی برای ما باید باشد و اهمیت دادن به آن مورد توجه است. در مطلب حاضر مجموع هفت مورد از موارد پیشنهادی برای صبحانه آورده شده است که می توانید با توجه به ذائقه خود در هر

۱-تخم‌مرغ :
تخم‌مرغ را باید به دوستی دوباره بپذیرید. گرچه یک تخم‌مرغ بزرگ حاوی ۲۱۲ میلی‌گرم کلسترول است که مقدار نسبتا زیادی در مقایسه با سایر غذاها شمرده می‌شود. اکنون معلوم شده که چربی‌های اشباع موجود در غذاها هستند که میزان کلسترول «بد» خون را بالا می‌برند و نه کلسترولی که در غذاها وجود دارد. یک تخم‌مرغ حدود ۷۰ کالری انرژی دارد . پیش از اینکه زرده تخم‌مرغ را به هم بزنید، توجه داشته باشید که هسته زرد تخم‌ مرغ جایی است که بیشترین مواد مغذی در آن یافت می‌شود. زرده منبع خوبی برای لوتئین است؛ ویتامینی که در اسفناج و ‌کلم‌برگ هم یافت می‌شود و به پیشگیری از بیماری چشمی کمک می‌کند.

هفت گزینه سالم برای صبحانه

۲-اسموتی :
اسموتی ( نوشیدنی مخلوط‌ شده و گاهی شیرین‌ شده ساخته شده از میوه‌ها و سبزی‌های تازه به همراه مواد دیگر ) یک غذای حاضری خوب است. شما می‌توانید به یک پایه ماست برای تامین پروتئین و میوه‌های تازه یا منجمد مانند توت‌ فرنگی برای شیرینی به آن اضافه کنید. اگر خوردن سبزی با شامتان را دوست ندارید. این نوشیدنی مخلوط‌ شده راهی ساده برای افزودن سبزی‌هایی مانند اسفناج یا کلم‌برگ به رژیم غذایی‌تان است.

هفت گزینه سالم برای صبحانه

۳-نان، جو دوسر یا غلات آماده سبوس‌دار یا کامل :
هنگام صبحانه راحت‌ترین زمان برای دریافت فیبرهای غذایی سلامت‌ بخش برای قلب از راه خوردن غلات کامل یا سبوس‌دار که به کاهش فشار خون و کلسترول کمک می‌کنند، است. فیبرها در عین حال در شما احساس پری ایجاد می‌کنند و از افراط در غذا خوردن جلوگیری می‌کنند. همچنین شیر با چربی یک درصد یا کمتر را در این هنگام بنوشید. هیچ فرد بالای ۲ سالی نیاز به نوشیدن شیر بسیار پرچرب ندارد. یک هشدار دیگر، اگر می‌خواهید وزن کم کنید، از غلات آماده صبحانه که حاوی شکر افزوده هستند، استفاده نکنید.

 

هفت گزینه سالم برای صبحانه

۴- کره بادام‌ زمینی :
۸ گرم پروتئین در هر ۲ قاشق غذاخوری کره بادام‌ زمینی وجود دارد که تقریبا معادل میزان توصیه‌ شده پروتئین برای مردان و زنان بزرگسال است. مصرف پروتئین در هر وعده غذایی به تنظیم میزان قند خون شما کمک می‌کند. اگر فقط پن‌ کیک، شربت و آبمیوه بخورید، قند خونتان به‌ طور ناگهانی بالا می‌رود و بعد به‌ طور ناگهانی پایین می‌آید. همچنین کره بادام‌ زمینی عمدتا حاوی چربی‌های «خوب» اشباع‌نشده است. کره بادام‌زمینی و کره سایر مغزهای خوراکی (nut butter) مانند کره پسته، کره بادام درختی، کره تخمه آفتابگردان جایگزین‌های مناسبی برای کره واقعی، مارگارین یا پنیر خامه‌ای هستند. میزان چربی‌های اشباع‌شده «بد» در مارگارین بسیار بیشتر است.

بادام-زمینی

۵- میوه :
میوه‌های توت‌ مانند (berries)، موز، ملون‌ها (طالبی) – هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید. اصولا میوه‌ای نیست که خواص سلامت‌بخش نداشته باشد اما شما باید میوه‌هایی را که انتخاب کرده‌اید با یکدیگر تطبیق دهید و مخلوط کنید تا از انواع گوناگونی از مواد مغذی متفاوت بهره ببرید. برای مثال بلوبری (قره‌قاط) غنی از آنتی‌اکسیدانها و پرتقال مملو از ویتامین C و پتاسیم است. اگر به دنبال راحتی هستید، موز یکی از بهترین گزینه‌هاست چون هم می‌توانید آن را به راحتی با خود همراه داشته باشید و هم بدون کثیف‌کاری آن را بخورید.

هفت گزینه سالم برای صبحانه

۶-ماست :
پارفه (دسر حاوی ماست یا خامه و قطعات میوه) برای صبحانه فوق‌العاده است. یک وعده ۱۷۰ گرمی از ماست حاوی همان مقدار پروتئین یک وعده گوشت است. ماست یونانی (یک نوع ماست غلیظ خامه‌ای) حتی میزان بیشتری پروتئین دارد- گاهی تا دو برابر ماست معمولی. اگر دیابت دارید یا می‌خواهید دریافت کالری‌های‌تان را کم کنید، ماست بی‌چربی یا کم‌چربی گزینه سالم‌تری نسبت به ماست‌های میوه‌ای است که ممکن است شکر افزوده داشته باشند.

هفت گزینه سالم برای صبحانه

۷-آب‌ میوه :
خوردن میوه به شکل مایع کاملا قابل‌ قبول است، اما اطمینان حاصل کنید که آب‌ میوه صددرصد خالص را انتخاب کنید که حاوی شکر افزوده نباشد. نوشیدنی‌های میوه‌ای معمولا حاوی شکر افزوده هستند که کالری‌های اضافی به بدن شما می‌رساند.

هفت گزینه سالم برای صبحانه

چاشنی،آشپزی ایده ها

لینک کوتاه این مطلب
http://chashnee.ir/?p=1726
نظرتون درباره این آموزش چیست!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
لطفا نظره خود را راجب این آموزش بدهید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *