در حال حاضر امکان ثبت نام در سایت وجود ندارد

بازدید : 572 3 کاربر درحال خواندن این مطلب

نویسنده: ادمین چاشنی

تاریخ: ۲۸ / آبان / ۱۳۹۴

مواد دارای ویتامین D

ویتامین D نقش بسیار مهمی در سلامت استخوان و یک سیستم ایمنی سالم ایفا می کند. پژوهش های جدیدتر نشان می دهد که ممکن است به پیشگیری از برخی سرطانها وبهبود خلق و خو کمک کند، دانستنی های مهم درباره ویتامین D را اینجا بخوانید .پس برای اینکه بدنتان یکی از مواد ضروری خود را دریافت کند باید حتما آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید ،توصیه می شود که بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰  IU در روز ، ویتامین دی دریافت کنید، این لیست مواد غذایی است که با خریدشان می توانید مطمئن شوید که ویتامین D  که نیاز دارید دریافت میکنید.

ماهی

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی تن، ماهی خال مخالی و ساردین حاوی سطوح بالای ویتامین D هستند اگر وقت خوردن ماهی ندارید، می توانید از کپسول های روغن ماهی استفاده کنید

مواد دارای ویتامین D

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ یک غذای غنی از مواد مغذی که حاوی ویتامین D و کلسیم است. این دو ماده غذایی برای ارتقای سلامت استخوان، و همچنین تقویت بینایی با هم عمل میکنند.

مواد دارای ویتامین D

شیر و سایر لبنیات

شیر سرشار از ویتامین D و کلسیم است یک فنجان شیر معمولا حاوی ۱۰۰ IU  از ویتامین D است. پنیر مقدار کمتری ازاین ویتامین راداراست . با مصرف محصولات لبنی این دوماده مغذی را تامین می کنید . اگر به لاکتوز حساسیت دارید ، می توانید از فرآورده های شیر سویا غنی شده با ویتامین D استفاده کنید.

مواد دارای ویتامین D

جگر گاو

علایم کمبود ویتامینD در دهان قابل مشاهده است مثل، نرم شدن دندان ها و لثه. جگر گاو یکی دیگراز منابع خوب ویتامین D است که به تقویت دندان و لثه شما کمک خواهد کرد، و همچنین موجب بهبود عملکرد عصبی و عضلانی شما می شود.

مواد دارای ویتامین D

ماست یونانی

ماست یونانی دارای ویژگی هایی است آن را برای کاهش وزن مناسب می کند . مطالعات دانشگاه هاروارد نشان داده است که افرادی که ماست را در رژیم های غذایی کم کربوهیدرات خود گنجانیده اند وزن بیشتری نسبت به دیگران از دست داده اند. ویتامین D ممکن است همراه با کلسیم ،اکسیداسیون چربی را افزایش می دهد ، شما را سیر نگه می دارد و چربی ها را می سوزاند.

مواد دارای ویتامین D

نور آفتاب

ویتامین D ممکن است به بالا بردن خلق و خو وپشتیبانی از انتقال دهنده های عصبی که مغز شما نیاز دارد تا شاد باشید ، کمک کند . اگر احساس کسالت می کنید سعی کنید تا به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه هر روز در آفتاب قدم بزنید . کبد ما قادر به سنتز ویتامین D این ویتامین را دریافت کنید . از نور خورشید است ، و قرار گرفتن در معرض آفتاب یکی از راه هاییست که می توانید به طور طبیعی

مواد دارای ویتامین D

قارچ

مثل انسان ها، قارچ ها قادر به سنتز ویتامین D  است. حاوی فقط یک فنجان قارچ ۴۰۰ IU ویتامین D همچنین این ویتامین به افزایش عملکرد مغز کمک می کند، به طوری که شما می توانید به راحتی به سطوح عملکرد مطلوب برسید. است.
مواد دارای ویتامین D

لینک کوتاه این مطلب
http://chashnee.ir/?p=3694
نظرتون درباره این آموزش چیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 17 = 27

نظرات کاربران
این آموزش مفید بود؟ نظرتون چیه؟
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربر صاحب نظر ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

45 − = 44